Project reports and other documentary studies, whitepapers etc., will be published on Saxony's open access server Qucosa. This page documents all of these along with all forthcoming academic publications on the project:
- Herfter, Christian, Sebastian M. Herrmann, Mascha Helene Lange, Annika M. Schadewaldt, Karla Spendrin. “Netze lesen lernen. Digitalisierung, akademisches Lesen und seine Vermittlung aus interdisziplinärer Perspektive.” Akademisches Lesen: Medien, Praktiken, Bibliotheken, edited by Stefan Alker-Windbichler, Axel Kuhn, Benedikt Lodes, Günther Stocker, 2022, pp. 193-214.
- Schlussbericht Konzeptionsphase SHRIMP_PODS, 2022 (de)
[a preliminary version of the report is available here] - Herfter, Christian, Ariane Hinneburg, Karla Spendrin, and Stefanie Wiemer. “Professionalisierung digital: Sozialer Hypertext in der universitären Lehrer*innenbildung.” Hybride Lehre in den Fächern und im Lehramt: Forschung als Impuls für eine fach- und studiengangbezogene Lehrentwicklung an Hochschulen, edited by Reinhard Hochmuth, Tabea Becker, and Leander Kempen, 2022, pp. 53-74.
- Doberitz, Sarah, and Sebastian M. Herrmann. “SHRIMP (Social Hypertext and Interactive Mapping Platform): Ein exemplarisches digitales Lehr-Lern-Setting in den textbasierten Geisteswissenschaften.” Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen: ReGeneration Hochschullehre, edited by Angelika Thielsch et al., vol. 138, 2021, pp. 131-43.
- Wiemer, Stefanie, Christian Herfter, and Ariane Hinneburg. “Digital statt Papier. Transformationen der Hochschullehre im Umgang mit Fachliteratur.” Der pädagogische Blick. 2020. 28 (2). pp. 119-120.
- Herrmann, Sebastian M. “Non-Linear Reading and Fragmented Texts: Leipzig’s Social Hypertext Reader SHRIMP and the ‘Introduction to American Studies.” American Studies Journal, vol. 70, 2020.
- "SHRIMP Analytics: Addendum zur Dokumentation 1. Projektphase", 2019 (de)
[forthcoming on Qucosa] - SHRIMP Analytics: Dokumentation 1. Projektphase, 2018 (de)
[a preliminary version of the report is available here, the final version is forthcoming on Qucosa] - “SHRIMP Analytics: Didaktische Potenziale von Learning Analytics in Verbindung mit Social Hyptertext und Gamification.” Workshop on e-Learning, edited by Jürgen Kawalek, Klaus Hering, Enrico Schuster, Zentrum für eLearning, 2018, pp. 110-112.
- Ansätze für eine datengestützte Analyse von SHRIMP, 2017 (de)
Available via Qucosa as SHRIMP Reports vol. 3 - Fraunholz, Eric, Sebastian M. Herrmann, and Katja Kanzler. “SHRIMP – Social Hypertext Reader and Interactive Mapping Platform.” HDS Journal, 2017.
Available via Qucosa as HDS Journal 2017.1 [direct link] - Abschlussbericht Lehrpraxis im Transfer, 2017 (de)
Available via Qucosa as SHRIMP Reports vol. 2 - Projektdokumentation Laboruniversität, 2016 (de)
Available via Qucosa as SHRIMP Reports vol. 1